کارگاه علمی اکسیدا ۵۷ با محوریت دندانپزشکی دیجیتال و ایمپلنت‌های یک‌روزه

دندانپزشکی دیجیتال روشی برای ایمپلنت‌های یک روزه

کارگاه علمی ایمپلنت یک روزه, (۱Day Implantation) با سخنرانى آقاىان دكتر عباسى و دكتر يوسف جهانديده در روز سوم اکسیدا ۵۷ با محوریت موضوعی دندانپزشکی دیجیتال (Digital Dentistry)  در سالن اجلاس  و تالار اصفهان در پنجاه و هفتمین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران (Exida57 ) برگزار گرديد.
قسمت اول کارگاه ایمپلنت یک روزه با سخنرانى آقاى دكتر محسن عباسى و با اشاره  به مواردى همچون معرفى دندانپزشكى ديجيتال و الزام انجام آن به عنوان ادامه و تكامل علم ايمپلنتولوژى آغاز شد.

فوايد و کاربردهای دندانپزشكى ديجيتال

در اين كارگاه به فوايد و کاربردهای دندانپزشكى ديجيتال از جمله كاهش تعداد دفعات ويزيت بيمار، حل مسائل و مشكلات روش سنتى مانند خطاهاى زاويه، عمق و محل دقيق ايمپلنت، همچنين كاهش و حذف آسيب هاى آناتوميك ناشى از كاشت ايمپلنت پرداخته شد.
همچنين جناب آقاي دكتر عباسى به مراحل دندانپزشكى ديجيتال  كه شامل تهيه سى تى اسكن بافت سخت (CBCT) ، اسكن بافت نرم داخل دهان بيمار، طراحى و تاييد طرح درمان و ايمپلنت ها ، ساخت سرجیکال گاید (Surgical Guide) و پروتكل جراحى كه انجام جراحى را با دقت و كيفيت بسيار بالاتر از شيوه سنتى اشاره نمودند.

سخنرانی دندانپزشکی دیجیتال

نقش اسکنرهای داخل دهانی در دندانپزشکی دیجیتال

در ادامه کارگاه ایمپلنت یک روزه , دندانپزشکی دیجیتال جناب آقاى دكتر يوسف جهانديده به بيان مطالبى درباره اسكنرهاى داخل دهانى و مراحل پروتزى دندانپزشكى ديجيتال پرداختند.
كاربردهاى مختلف اسكنر Intra-Oral در زمینه‌های مختلف دندانپزشكى از جمله طراحى ارتودنسى، بريج، قالبگيرى پست و كور، inlay-onlay، عكاسى از داخل دهان بيمار از جمله مواردى بودند كه در اين كارگاه به آن اشاره شد.
همچنين جناب آقاى دكتر جهانديده به معرفى اسكنر به عنوان ابزار قالبگيرى ديجيتال و مقايسه قالبگيرى سنتى و ديجيتال، معرفى برندهاى اسكنر موجود در بازار جهانى و توضيح روش كار با دستگاه اسكنر ۳shape پرداختند. برای تهیه فیلم آموزشی این کارگاه دندانپزشکی دیجیتال می‌توانید با انجمن دندانپزشکان در ارتباط باشید.

کارگاه دندانپزشکی دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید