اسکنر داخل دهانی تریوس (TRIOS)

مزیت های اسکنر TRIOS

یکی از مزیت های اسکنر TRIOS افزایش دقت و سرعت می باشد به طوری که برای اسکن کامل دهان بیمار تنها پنج دقیقه زمان نیاز است و دیگر نیازی برای انتظار و آماده سازی مواد قالب‌گیری نیست و علاوه بر کاهش زمان انتظار بیمار، وی به علت عدم استفاده از مواد قالب‌گیری، احساس بدی تجربه نمی کند. همچنین یکی از مزیت های آن امکان توقف اسکن کردن و استراحت دادن به بیمار به منظور آرامش و رفع رفلاکس وی می باشد. برای اسکن نمودن توسط تریوس، نیازی به استفاده از پودر و اسپری نمی باشد که این موضوع خود در کاهش زمان پروسه و افزایش راحتی و رضایت بیمار نقش دارد.

برتری قالب‌گیری دیجیتال نسبت به روش سنتی

یکی دیگر از مزیت های آن، برتری قالب‌گیری دیجیتال نسبت به روش سنتی می باشد زیرا با استفاده از روش دیجیتال دیگر نیازی به خرید و نگهداری مواد قالب‌گیری نیست و از طرفی دیگر به علت دقت بسیار بالای آن، نیازی به تکرار قالب‌گیری و انجام کار نمی باشد که این موضوع خود در کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در وقت بسیار موثر می باشد. به طور معمول با استفاده از روش سنتی برای طراحی و ساخت پروتز مدت زمان زیادی (چند روز تا چند هفته) لازم است اما با استفاده از اسکنر داخل دهانی و روش موردنظر این زمان می تواند به چند ساعت تقلیل یابد.

 تکنولوژی Ultrafast Optical Sectioning

TRIOS دارای تکنولوژی Ultrafast Optical Sectioning و ثبت تصاویر با سرعت بالا می باشد بطوری که می تواند بیش از ۳۰۰۰ تصویر سه بعدی را در هر ثانیه ثبت نماید (یعنی ۱۰۰ برابر سریعتر از دوربین های ویدئویی معمولی). همچنین نیازی به نگه داشته اسکنر در یک فاصله یا زاویه خاص به منظور تمرکز بر روی دندان های مورد نظر نیست و دندانپزشک می تواند اسکنر را در حین انجام اسکن بر روی دندان‌ها تکیه دهد و بعد از اتمام کار خود سر اسکنر (تیپ) را اتوکلاو نماید.

طراحی ارگونومیک

اسکنر TRIOS دارای طراحی ارگونومیک و بسیار خوش‌دست می باشد به طوری که ثبات اسکنر را در طول زمان انجام اسکن به حداکثر می رساند. تریوس دارای صفحه نمایش هوشمند می باشد و در صورت بروز خطا در حین اسکن و یا مشاهده خطا در قسمتی از اسکن، می توان با لمس صفحه نمایش توسط انگشت فقط بخشی که دارای اشکال است را پاک کرد و از همان ناحیه مجدداً اسکن را انجام داد و سپس اسکن جدید به طور خودکار در موقعیت درست قرار می گیرد.

شدت تمایل به خرید اسکنر داخل دهانی در دندانپزشکان

طبق آمار گزارش شده در سال ۲۰۱۴، از هر سه دندانپزشک یک نفر تمایل به خرید دستگاه قالب‌گیری دیجیتال دارد و تمامی بیماران قالب‌گیری دیجیتال را نسبت به قالب‌گیری سنتی و استفاده از ایمپرشن آنالوگ ترجیح داده‌اند و همچنین کاهش ۱۷% هزینه در درمان های مستقیم و دیجیتال مشاهده گردید.
TRIOS از لحاظ سخت افزاری یک سیستم باز می باشد و با گذر زمان منسوخ نمی شود بلکه به علت داشتن Future-Proof بهتر و بروزرسانی می شود.

۳shape – Trios

طبق آمار استفاده از تکنولوژی CAD/CAM توسط لابراتوارهای دندانپزشکی در سال ۲۰۱۴ در آمریکا ۴۸% بوده است به طوری که این رقم در سال ۲۰۰۵، ۵% بوده است و ۷۰% از آنها برای ساخت رستوریشن ها از رستوریشن های پیش ساخته دیجیتالی استفاده می نمایند.

مزایا:
– افزایش سود و بازده لابراتوار و در نتیجه توانایی ارائه خدمات بیشتر و آفرهای بهتر برای دندانپزشکان
– افزایش دفت و کیفیت پروتزهای ساخته شده
– افزایش راندمان کاری و توانایی ساخت تعداد بیشتر پروتزی
– افزایش دقت
– کاهش خطا و نیاز به بازسازی و تکرار فرآیند
– کاهش زمان انتظار بیمار و تعداد دفعات مراجعه وی
– ارائه طرح درمان متناسب با شرایط بیمار
– ارائه روشی ساده و مقبول تر برای مرحله پروتزی
– احساس رضایت هرچه بیشتر بیمار
– صرفه جویی در وقت دندانپزشک و امکان ویزیت تعداد بیماران بیشتر

* TRIOS برای اکثر سیستم های ایمپلنتی قابل استفاده می باشد.

برای متخصصین ارتودنسی استفاده از TRIOS بسیار آسان است و دیگر نیازی به ساخت نمونه گچی و انجام عملیات لازم بر روی آن نیست. دندانپزشک می تواند در لحظه و با استفاده از نرم افزار ۳Shape orthodontic software طرح درمان خورد را انتخاب نماید و تغییرات لازم را به راحتی اعمال نماید. همچنین می تواند مراحل انجام کار و نتیجه نهایی را به بیمار همانطور که بر روی صندلی نشسته است، نشان دهد. در صورتی که این دستگاه را خریداری کرده اید و در پشتیبانی نرم افزار به مشکل خورده اید یا اینکه نیاز به نصب نرم افزار تری شیپ دارید از صفحه محصول نرم افزار تری شیپ بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید