طراحی لبخند دیجیتال (Digital Smile Design)

پیشرفت دندانپزشکی تا مرز طراحی لبخند به صورت دیجیتال

علم دندانپزشکی همانند سایر رشته های پزشکی در حال پیشرفت و حرکت به سوی تکنولوژی های نوین است به ویژه در بخش زیبایی که همیشه نتایج مشهود هست.

طبق تحقیقات آکادمی زیباشناسی آمریکا، بیش از %۹۹ بزرگسالان آمریکایی اعتقاد دارند، که لبخند یکی از مهمترین فاکتورها در روابط اجتماعی و موقعیت های کاری و شغلی است. به همین علت افراد زیادی به دنبال بهبود زیبایی طرح لبخند و افزایش اعتماد به نفس خود هستند.

طراحی لبخند شامل مجموعه ای از درمان ها است، که روی دندان ها و لثه ها صورت می گیرد، تا لبخند دلنشین ایجاد گردد. این درمان ها شامل لمینیت های سرامیکی، ونیرهای کامپوزیتی، بلیچینگ (سفید کردن دندان)، روکش های سرامیکی برای دندان های به شدت تخریب شده و ایمپلنت به جهت جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد.

با دی اس دی می توانید طراحی لبخند بیمارتان را به بهترین شکل، با کمترین خطا و باب میل بیمار طراحی و اجرا نمایید:

طراحی لبخند دیجیتال (Digital Smile Design) شامل یک نرم افزار (Software) است که به دندانپزشک متخصص و تکنسین لابراتوار اجازه می دهد که طراحی فرم و طرح لبخند قبل از انجام هرگونه درمانی در کامپیوتر انجام داده و بیمار نتیجه نهایی را قبل از شروع کار ببیند و راجع به آن اظهار نظر نماید.

برای این کار لازم است از صورت، دندان ها و لبخند بیمار فتوگرافی تهیه شده و در نرم افزار کامپیوتری بر اساس نسبت های صورت آنالیز می‌شود. طراحی لبخند برای کسانی که نواقصی در دندان ها (مثل پوسیدگی، شکستگی، بدرنگی و بدفرمی) دارند، یا یک یا چند دندان را از دست داده اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بیماران هممریکا،آ به دنبال درمان های جدید با تکنولوژی های جدید هستند پس برای پیشرفت خود باید بتوانیم به سرعت آن حرکت کنیم.

دی اس دی (DSD) به شما کمک می کند در زیبایی و طراحی دندان ها با مقیاس های صورت، شخصیت، شغل و … انتظارات بیمارتان را برآورده و در نهایت بهترین درمان را ارائه دهید، همچنین نتایج درمان را به صورت مجازی و ویرچوال قبل از درمان به بیمار نشان داده و اگر بیمار رضایت کامل را داشت طرح درمانی را اجرا نمایید.

از مزایای استفاده از سیستم دی اس دی(DSD) می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • طراحی لبخند با تناسب صورت بیمار و شخصیت و رفتار او
  • طراحی لبخند با استفاده از خط تناسب فرضی لبخند
  • ارتباط راحت تر بین دندانپزشک و بیمار و لابراتوار
  • نمایش طرح درمانی قبل از اجرا بر روی بیمار
  • رضایت %۱۰۰ بیماران از این سیستم و نتیجه نهایی آن

این دلایل موجب شده است بسیاری از دندانپزشکان به ویژه متخصصین در امر زیبایی، به دنبال آموزش ها و نرم افزارهای لازم به جهت پیشرفت کار خود و مهم تر رضایت شخصی بیماران خود از درمان باشند و در این راستا با علم روز جهانی خود را منطبق نمایند.

برای شرکت در اولین کنفرانس (DSD) در ایران به لینک  اولین کنفرانس طراحی لبخند دیجیتال با متدهای نوین جهانی در ایران  مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید