اسکنر داخل دهانی ۳DISC : آیا رقابت اسکنرها شدیدتر می‌شود!؟

اسکنر داخل دهانی ۳DISC

نمونه اولیه این اسکنر داخل دهانی با طراحی ارگونومیک، کاربر پسند، بسیار سبک وزن و مناسب برای محیط دهان رونمایی شد.

این اسکنر داخل دهانی با اکثر سیستم های طراحی دندان(Dental CAD) سازگار بوده و فایل STL و انواع فرمت های ‌آن‌ها قابل خروجی گرفتن از این اسکنر داخل دهانی است. ویدئو و ابزار های راهنمای زنده آن حین کارکرد استفاده از آن را برای اسکن کامل از قوس دندان تسهیل می‌بخشد.

ویژگی‌های رقابتی سیستم

از ویژگی های ممتاز آن  نوک (tip)  چرخنده ‌است که زاویه بهینه برای اسکن را فراهم می نماید. این ویژگی همیشه در سایر اسکنرها مورد توجه بوده است تا جایی که آخرین سری اسکنرداخل دهانی تریوس (Trios) ساخت کمپانی دانمارکی تری شیپ (۳Shape) فقط قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه ‌ای برای اسکن فک بالا و پایین را به صورت جداگانه داشت.

دقت سیستم، سهولت استفاده و بهره وری، تسهیل و اتوماسیون کار دندانپزشک و بهبود ارتباط با لابراتوار از دیگر مزایای این اسکنر می‌باشد.  کمپانی ۳DISC تولید کننده و عرضه کننده‌‌ ی محصولات تصویربرداری که این بار با اسکنر  مدل Heron همراه با ویژگی های مشترک و تعداد ترمیم‌های مشترک در مقایسه با دیگر اسکنر ها خود را وارد زمینه دندانپزشکی کرده است به دنبال کاهش هزینه ها برایکاربران خود می‌باشد و امیدوار است این امر با سیستم بهینه شده ایشان محقق گردد.

خروجی‌های سیستم اسکنر داخل دهانی

این اسکنر داخل دهانی سیستم ایمپرشنی (impression) سه‌بعدی و دیجیتال برای ترمیم دندان ایجاد می‌نماید. این فایل حاوی مورفولوژی دندان، برداشت آنالوگ،  برای استفاده در دستگاه های کدکم برای پروتز ترمیمی دندان است . قابلیت ارتباط با نرم افزار مدیریت مطب برای ذخیره اطلاعات بیمار و همچنین ارتباط با نرم افزار طراحی اگزوکد (Exocad)  که به  کمک این نرم افزار می‌توان به ایجاد ترمیم مانند تاج، بریج ، اینله، انله و ونیرها پرداخت و همچنین تشخیص رنگ، تطبیق سایه و جلوگیری از  بخار ایجاد شده در دهان بیمار حین اسکن از ویژگی های دیگر این اسکنر داخل دهانی است.

انتظار می رود این اسکنر جدید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به طور کامل به بازار آید.

منبع : ۳DISC

دیدگاهتان را بنویسید